ΑΙΣΘΗΤΙΚΗ


Δωρεάν μεταφορικά σε όλη την Ελλάδα για αγορές άνω των 30€

Σε απόθεμα

Τιμή: Κανονική Τιμή 50,00 € Ειδική Τιμή 40,00 €

Βιβλίο (έντυπο) 50,00 €   + 40,00 €

* Απαιτούμενα πεδία

Κωδικός Προϊόντος: 12449
Χέγκελ Γ.
Γιακουμής Σ.
  • Έκδοση: 2010
  • Βιβλιοδεσία: Εύκαμπτη
  • Σελίδες: 720
  • ISBN: 978-960-272-664-8
Η «Αισθητική» ή «Φιλοσοφία της Τέχνης» και πιο συγκεκριμένα «Φιλοσοφία των Καλών Τεχνών» του Hegel αποτελεί ένα από τα μείζονα έργα της γερμανικής φιλοσοφικής παράδοσης και πιο συγκεκριμένα της γερμανικής αισθητικής παράδοσης, όπως αυτή διαμορφώθηκε κυρίως από την «Κριτική της Κριτικής Δύναμης» του Kant, αλλά και από τα έργα των Winckelmann, Schelling, Lessing, Schiller, Schlegel, Novalis, Tieck  κ.ά. H «Αισθητική» του Hegel αποτέλεσε αντικείμενο κριτικής στον 20ο αιώνα τόσο από τον Heidegger, όσο και από τους Adorno και Gadamer, κυρίως για την θέση που αποδόθηκε στον Hegel περί «τέλους της τέχνης». Η σημαντικότερη παρακαταθήκη της αισθητικής θεωρίας του Hegel παραμένει πάντως η θέση του ότι σκοπός της τέχνης είναι η παρουσίαση του κάλλους από άποψη όχι μόνο φόρμας αλλά κυρίως περιεχομένου , σε συνδυασμό με τις περίφημες λογικές εποχές του (συμβολική, ελληνική, χριστιανική, συστημική), και ότι η αληθινή τέχνη, ως αισθητή έκφανση της Ιδέας, υπάγεται σε συγκεκριμένες αισθητικές κατηγορίες, που συνάγονται τόσο από την εμπειρία, όσο και από τη θεωρία. Παρά τις δριμείες κριτικές, που κατά καιρούς δέχθηκε, η «Αισθητική» του Hegel παραμένει αναμφίβολα μία από τις μείζονες θεωρίες περί αισθητικής  μετά την Ποιητική του Αριστοτέλη. Η «Αισθητική» του Hegel εκδίδεται για πρώτη φορά σε πλήρη, ολοκληρωμένη ελληνική μετάφραση. Το έργο συνοδεύεται από Εισαγωγή του Μεταφραστή, Ευρετήριο επαναλαμβανόμενων όρων και Αλφαβητικό ευρετήριο.
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΤΟΥ ΜΕΤΑΦΡΑΣΤΗ  
- Ι -  
Α. ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΠΟΧΗΣελ. XVIII
ΑΝΤΑΝΑΚΛΑΣΗ IΔΕΩΔΟΥΣΣελ. XX
B. ΣΥΜΒΟΛΙΚΗ - ΡΕΠΟΥΜΠΛΙΚΑΝΙΚΗ ΕΠΟΧΗΣελ. XX
ΜΟΡΦΟΠΟIΗΣΗ IΔΕΑΣ - ΒΑΣΙΚΗ ΤΕΧΝΗ Ή ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗΣελ. XXII
Γ. ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΗ ΕΠΟΧΗΣελ. XXIII
ΕΜΠΝΕΥΜΑΤΩΣΗ ΜΟΡΦΗΣ - ΒΑΣΙΚΗ ΤΕΧΝΗ Ή ΖΩΓΡΑΦΙΚΗΣελ. XXIV
Δ. ΣΥΣΤΗΜΙΚΗ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΗ ΕΠΟΧΗ (απλώς υποδηλώνεται)Σελ. XXV
ΕΡΜΗΝΕIΑ ΜΟΡΦΗΣ - ΒΑΣΙΚΗ ΤΕΧΝΗ Η ΜΟΥΣΙΚΗΣελ. XXVI
- ΙΙ -  
ΕΠΑΛΗΘΕΥΣΗ - ΠΟΙΗΣΗ (με την ευρύτερη έννοια της λογοτεχνίας)Σελ. XXVII
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΑΙΣΘΗΤΙΚΗ  
Ι. ΟΡΙΟΘΕΤΗΣΗ ΚΑΙ ΔΙΑΣΩΣΗ ΤΗΣ ΑΙΣΘΗΤΙΚΗΣΣελ. 4
1. Ωραίο της Φύσης και Ωραίο της ΤέχνηςΣελ. 4
2. Ανατροπή Ορισμένων Ενστάσεων κατά της ΑισθητικήςΣελ. 5
ΙΙ. ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟΙ ΤΡΟΠΟΙ ΠΡΑΓΜΑΤΕΥΣΗΣ ΤΟΥ ΩΡΑΙΟΥ ΚΑΙ ΤΗΣ ΤΕΧΝΗΣΣελ. 14
1. Το Εμπειρικό Στοιχείο ως Αφετηρία της ΠραγμάτευσηςΣελ. 15
2. Η Ιδέα ως Αφετηρία της ΠραγμάτευσηςΣελ. 21
3. Η Σύνθεση της Εμπειρικής και Ιδανικής ΈποψηςΣελ. 21
ΙΙΙ. ΕΝΝΟΙΑ ΤΟΥ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΑ ΩΡΑΙΟΥΣελ. 22
Α. Κοινές Αντιλήψεις περί ΤέχνηςΣελ. 24
1. Το Έργο Τέχνης ως Προϊόν Ανθρώπινης ΔραστηριότηταςΣελ. 24
2. Το έργο Τέχνης ως Εξαγόμενο από το Αισθητό για τη Νοηματική Πρόσληψη του ΑνθρώπουΣελ. 30
3. Σκοπός της ΤέχνηςΣελ. 38
a. Η Αρχή της Μίμησης της ΦύσηςΣελ. 39
b. Η Διέγερση του ΨυχισμούΣελ. 42
c. Ο Υψηλότερος Υποστασιακός ΣκοπόςΣελ. 43
Β. Ιστορική Εξαγωγή της Αληθούς Έννοιας της ΤέχνηςΣελ. 50
1. Η Καντιανή ΦιλοσοφίαΣελ. 51
2. Schiller, Winckelmann, SchellingΣελ. 55
3. Η ΕιρωνείαΣελ. 57
IV. ΔΙΑΙΡΕΣΗΣελ. 62
1. Η Ιδέα του Καλλιτεχνικά Ωραίου ή το ΙδεώδεςΣελ. 65
2. Ανάπτυξη του Ιδεώδους στους Ιδιαίτερους Τύπους του Καλλιτεχνικά ΩραίουΣελ. 66
3. Το Σύστημα των Επιμέρους ΤεχνώνΣελ. 72
Πρώτο Μέρος  
Η ΙΔΕΑ ΤΟΥ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΑ ΩΡΑΙΟΥ Ή ΤΟ ΙΔΕΩΔΕΣ  
ΕΙΣΑΓΩΓΗΣελ. 83
1. Η Θέση της Τέχνης σε Σχέση προς την Πεπερασμένη ΠραγματικότηταΣελ. 86
2. Η Θέση της Τέχνης σε Σχέση με τη Θρησκεία και τη ΦιλοσοφίαΣελ. 91
3. ΔιαίρεσηΣελ. 95
Πρώτο Κεφάλαιο  
ΓΕΝΙΚΗ ΕΝΝΟΙΑ ΤΟΥ ΩΡΑΙΟΥ  
1. Η ΙδέαΣελ. 96
2. Η Παρουσία της ΙδέαςΣελ. 100
3. Η Ιδέα του ΩραίουΣελ. 100
Δεύτερο Κεφάλαιο  
ΤΟ ΩΡΑΙΟ ΤΗΣ ΦΥΣΗΣ  
Α. Το Ωραίο της Φύσης ως ΤέτοιοΣελ. 105
1. Η Ιδέα ως ΖωήΣελ. 105
2. Η Φυσική Οργανικότητα ως ΩραίαΣελ. 111
3. Τρόποι Θεώρησης της Φυσικής ΟργανικότηταςΣελ. 116
Β. Η Εξωτερική Ωραιότητα του Αφηρημένου Τύπου και της Αφηρημένης Ενότητας του Αισθητού ΥλικούΣελ. 119
1. Η Ωραιότητα του Αφηρημένου ΤύπουΣελ. 119
a. Η ΤακτικότηταΣελ. 120
b. ΝομοτέλειαΣελ. 123
c. Η ΑρμονίαΣελ. 124
2. Η Ομορφιά ως Αφηρημένη Ενότητα του Αισθητού ΥλικούΣελ. 125
C. Ένδεια του Ωραίου της ΦύσηςΣελ. 127
1. Ο Πυρήνας εν μέσω της Αμεσότητας ως μόνο ΕσωτερικόςΣελ. 128
2. Η Εξάρτηση της 'Αμεσης Ατομικής ΠαρουσίαςΣελ. 130
3. Η Περιοριστικότητα της 'Αμεσης Ατομικής ΠαρουσίαςΣελ. 133
Τρίτο Κεφάλαιο  
ΤΟ ΩΡΑΙΟ ΤΗΣ ΤΕΧΝΗΣ Ή ΤΟ ΙΔΕΩΔΕΣ  
Α. Το Ιδεώδες ως ΤέτοιοΣελ. 136
1. Η Ωραία ΑτομικότηταΣελ. 136
2. Η Σχέση του Ιδεώδους προς τη ΦύσηΣελ. 142
Β. Η Καθοριστικότητα του ΙδεώδουςΣελ. 154
Ι. Η Ιδεώδης Καθοριστικότητα ως ΤέτοιαΣελ. 154
1. Το Θεϊκό ως Ενότητα και ΓενικότηταΣελ. 154
2. Το Θεϊκό ως Κύκλος ΘεώνΣελ. 154
3. Η Γαλήνη του ΙδεώδουςΣελ. 155
ΙΙ. Η ΠράξηΣελ. 156
1. Η Γενική Διαστρωμάτωση του ΚόσμουΣελ. 157
a. Η Ατομική Αυτονομία: Η Εποχή των ΗρώωνΣελ. 158
b. Πεζές Καταστάσεις του ΠαρόντοςΣελ. 169
c. Η Ανασύσταση της Ατομικής ΑυτονομίαςΣελ. 170
2. Η Κατάσταση (σ.μ. Κατάστρωση Δράσης)Σελ. 172
a. Η Έλλειψη ΚατάστρωσηςΣελ. 175
b. Η Καθορισμένη Κατάστρωση στην Αβλάβειά τηςΣελ. 175
c. Η ΣύγκρουσηΣελ. 178
3. Η Πράξη Σελ. 189
a. Οι Γενικές Δυνάμεις του ΠράττεινΣελ. 191
b. Τα Πράττοντα 'ΑτομαΣελ. 195
c. Ο ΧαρακτήραςΣελ. 205
ΙΙΙ. Η Εξωτερική Καθοριστικότητα του ΙδεώδουςΣελ. 212
1. Η Αφηρημένη Εξωτερικότητα ως ΤέτοιαΣελ. 214
a. Τακτικότητα, Συμμετρία, ΑρμονίαΣελ. 214
b. Η Ενότητα του Αισθητηριακού ΥλικούΣελ. 218
2. Ο Συντονισμός του Συγκεκριμένου Ιδεώδους με την Εξωτερική του ΠραγματικότηταΣελ. 219
a. Η Απλά Καθαυτή Ενότητα μεταξύ Υποκειμενικότητας και ΦύσηςΣελ. 220
b. Η δια της Ανθρώπινης Δραστηριότητας Κατορθωμένη ΕνότηταΣελ. 222
c. Η Ολότητα των Πνευματικών ΣχέσεωνΣελ. 228
3. Η Εξωτερικότητα του Ιδανικού Έργου Τέχνηςσε Σχέση με το ΚοινόΣελ. 229
a. Η Προβολή της Ιδίας ΕποχήςΣελ. 230
b. Η Τήρηση της Ιστορικής ΠιστότηταςΣελ. 233
c. Η Αληθής Αντικειμενικότητα του Έργου ΤέχνηςΣελ. 234
C. Ο ΚαλλιτέχνηςΣελ. 242
1. Φαντασία, Ευφυία και ΕνθουσιασμόςΣελ. 243
a. Η ΦαντασίαΣελ. 243
b. Το Ταλέντο και η ΕυφυίαΣελ. 245
c. Ο ΕνθουσιασμόςΣελ. 248
2. Η Αντικειμενικότητα της ΠαρουσίασηςΣελ. 250
a. Η Απλώς Εξωτερική ΑντικειμενικότηταΣελ. 250
b. Η Μη Ανεπτυγμένη ΕσωτερικότηταΣελ. 250
c. Η Αληθής ΑντικειμενικότηταΣελ. 251
3. Τεχνοτροπία, Στυλ (σ.μ. Ύφος) και ΠρωτοτυπίαΣελ. 252
a. Η Υποκειμενική ΤεχνοτροπίαΣελ. 252
b. Στυλ Σελ. 254
c. Πρωτοτυπία Σελ. 255
Δεύτερο Μέρος  
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΟΥ ΙΔΕΩΔΟΥΣ ΣΤΟΥΣ ΙΔΙΑΙΤΕΡΟΥΣ ΤΥΠΟΥΣ TΟΥ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΑ ΩΡΑΙΟΥ  
ΕΙΣΑΓΩΓΗΣελ. 261
Πρώτο Τμήμα  
Η ΣΥΜΒΟΛΙΚΗ ΤΕΧΝΗ  
ΕΙΣΑΓΩΓΗ: ΠΕΡΙ ΤΟΥ ΣΥΜΒΟΛΟΥ ΓΕΝΙΚΩΣΣελ. 264
1. Το Σύμβολο ως ΣημείοΣελ. 265
2. Η Μερική Εναρμόνιση μεταξύ Μορφής και ΣημασίαςΣελ. 265
3. Η Μερική Δυσαρμονία μεταξύ Μορφής και ΣημασίαςΣελ. 266
a. Η Αμφισημία του ΣυμβόλουΣελ. 266
b. Η Αμφισημία του Συμβολικού στη Μυθολογία και ΤέχνηΣελ. 268
c. Οριοθέτηση της Έννοιας της Συμβολικής ΤέχνηςΣελ. 271
4. ΔιαίρεσηΣελ. 273
a. Η Ασυνείδητη ΣυμβολικότηταΣελ. 277
b. Η Συμβολικότητα του ΜεγαλείουΣελ. 278
b. Η Συνειδητή Συμβολικότητα του Συγκριτικού Τύπου ΤέχνηςΣελ. 279
Δεύτερο Τμήμα  
Η ΚΛΑΣΙΚΗ ΤΕΧΝΗ  
ΕΙΣΑΓΩΓΗ: ΠΕΡΙ ΤΟΥ ΚΛΑΣΙΚΟΥ ΓΕΝΙΚΩΣΣελ. 281
1. Αυτονομία του Κλασικού ως Διαπεραστικότητα του Πνευματικού και της Φυσικής Μορφής τουΣελ. 284
2. Η Ελληνική Τέχνη ως Πραγματική Παρουσία του Κλασικού ΙδεώδουςΣελ. 289
3. Θέση του Παραγωγού - Καλλιτέχνη εντός του Κλασικού Τύπου ΤέχνηςΣελ. 290
4. ΔιαίρεσηΣελ. 292
Πρώτο Κεφάλαιο  
Η ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΔΙΑΜΟΡΦΩΣΗΣ ΤΗΣ ΚΛΑΣΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗΣ  
1. Η Υποβάθμιση του ΖωικούΣελ. 297
a. Οι Θυσίες ΖώωνΣελ. 297
b. Τα ΚυνήγιαΣελ. 298
c. Οι ΜεταμορφώσειςΣελ. 298
2. Η Μάχη των Παλαιών και των Νέων ΘεώνΣελ. 303
a. Τα ΜαντείαΣελ. 306
b. Οι Παλαιοί Θεοί κατ' Αντίθεση με τους ΝέουςΣελ. 308
c. Η Υπερνίκηση των Παλαιών ΘεώνΣελ. 314
3. Θετική Διατήρηση των Αρνητικά Τεθειμένων ΣτοιχείωνΣελ. 316
a. Τα ΜυστήριαΣελ. 317
b. Διατήρηση των Παλαιών Θεών στην Καλλιτεχνική ΠαρουσίασηΣελ. 317
c. Φυσικό Θεμέλιο των Νέων ΘεώνΣελ. 319
Δεύτερο Κεφάλαιο  
ΤΟ ΙΔΕΩΔΕΣ ΤΗΣ ΚΛΑΣΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗΣ  
1. Το Ιδεώδες της Κλασικής Τέχνης κατ' ΕξοχήνΣελ. 323
a. Το Ιδεώδες ως Εκπηγάζον από Ελεύθερη Καλλιτεχνική ΔημιουργίαΣελ. 324
b. Οι Νέοι Θεοί του Κλασικού ΙδεώδουςΣελ. 328
2. Ο Κύκλος των Επιμέρους ΘεώνΣελ. 332
a. Πολλαπλότητα των Θεών - ΑτόμωνΣελ. 332
b. Έλλειψη Συστηματικής ΔιάρθρωσηςΣελ. 333
c. Βασικός Χαρακτήρας του Θεϊκού ΚύκλουΣελ. 333
3. Η Λεπτομερής Ατομικότητα των ΘεώνΣελ. 335
a. Υλικό για την ΕξατομίκευσηΣελ. 336
b. Διατήρηση του Εθικού ΘεμελίουΣελ. 343
c. Εξέλιξη σε Χάρη και ΓοητείαΣελ. 344
Τρίτο Κεφάλαιο  
Η ΚΑΤΑΛΥΣΗ ΤΗΣ ΚΛΑΣΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗΣ  
1. Η ΜοίραΣελ. 346
2. Διάλυση των Θεών μέσω του Ανθρωπομορφισμού τουςΣελ. 347
a. Έλλειψη Εσωτερικής ΥποκειμενικότηταςΣελ. 347
b. Η Μετάβαση στο Χριστιανισμό για πρώτη φορά Αντικείμενο της Νεότερης ΤέχνηςΣελ. 349
c. Κατάλυση της Κλασικής Τέχνης εντός της Ιδίας της ΠεριοχήςΣελ. 352
3. Η ΣάτιραΣελ. 354
a. Διαφορά της Κατάλυσης της Κλασικής Τέχνης από Εκείνη Της ΣυμβολικήςΣελ. 354
b. Η ΣάτιραΣελ. 355
c. Ο Ρωμαϊκός Κόσμος ως Πηγή της ΣάτιραςΣελ. 356
Τρίτο Τμήμα  
Η ΡΟΜΑΝΤΙΚΗ ΤΕΧΝΗ  
ΕΙΣΑΓΩΓΗ: ΠΕΡΙ ΤΟΥ ΡΟΜΑΝΤΙΚΟΥ ΓΕΝΙΚΩΣΣελ. 359
1. Η Αρχή της Εσωτερικής ΥποκειμενικότηταςΣελ. 360
2. Τα Εγγύτερα Στοιχεία του Περιεχομένου και του Τύπου του ΡομαντικούΣελ. 360
3. Σχέση του Περιεχομένου προς τον Τρόπο ΑναπαράστασηςΣελ. 365
4. ΔιαίρεσηΣελ. 368
Πρώτο Κεφάλαιο  
Ο ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΟΣ ΚΥΚΛΟΣ ΤΗΣ ΡΟΜΑΝΤΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗΣ  
1. Η Λυτρωτική Ιστορία του ΧριστούΣελ. 373
a. Φαινομενικά Περιττή Διάσταση της ΤέχνηςΣελ. 374
b. Αναγκαία Επέμβαση της ΤέχνηςΣελ. 374
c. Τυχαία Μερικότητα της Εξωτερικής ΕμφάνισηςΣελ. 375
2. Η Θρησκευτική ΑγάπηΣελ. 378
a. Έννοια του Απόλυτου ως ΑγάπηςΣελ. 378
b. Το ΦρόνημαΣελ. 378
c. Η Αγάπη ως Ρομαντικό ΙδεώδεςΣελ. 379
3. Το Πνεύμα της ΚοινότηταςΣελ. 381
a. Οι ΜάρτυρεςΣελ. 382
b. Η Εσωτερική Εξιλέωση και ο ΠροσηλυτισμόςΣελ. 386
c. Θαύματα και ΘρύλοιΣελ. 387
Δεύτερο Κεφάλαιο  
Η ΙΠΠΟΣΥΝΗ  
1. Η ΤιμήΣελ. 393
a. Έννοια της ΤιμήςΣελ. 394
b. Τρωσιμότητα της ΤιμήςΣελ. 396
c. Αποκατάσταση της ΤιμήςΣελ. 396
2. Η ΑγάπηΣελ. 397
a. Έννοια της αγάπηςΣελ. 397
b. Συγκρούσεις της ΑγάπηςΣελ. 400
c. Τυχαιότητα της ΑγάπηςΣελ. 401
3. Η ΠίστηΣελ. 403
a. Η Υπηρεσιακή ΠίστηΣελ. 403
b. Υποκειμενική Αυτονομία της ΤιμήςΣελ. 404
c. Συγκρούσεις της ΠίστηςΣελ. 404
Τρίτο Κεφάλαιο  
Η ΤΥΠΙΚΗ ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ ΤΩΝ ΑΤΟΜΙΚΩΝ ΙΔΙΑΙΤΕΡΟΤΗΤΩΝ  
1. Η Αυτονομία του Ατομικού ΧαρακτήραΣελ. 409
a. Η Τυπική Παγιότητα του ΧαρακτήραΣελ. 410
b. Ο Χαρακτήρας ως Εσωτερική αλλά Αδιαμόρφωτη ΟλότηταΣελ. 413
c. Το Υποστασιακό Ενδιαφέρον κατά την Κατάστρωση του Τυπικού ΧαρακτήραΣελ. 417
2. Ο Περιπετειώδης ΤυχοδιωκτισμόςΣελ. 418
a. Η Τυχαιότητα των Σκοπών και ΣυγκρούσεωνΣελ. 419
b. Η Κωμική Μεταχείριση της ΤυχαιότηταςΣελ. 422
c. Το ΡομάντζοΣελ. 424
3. Η Κατάλυση της Ρομαντικής ΤέχνηςΣελ. 425
a. Η Υποκειμενική Καλλιτεχνική Μίμηση του ΠροϋφιστάμενουΣελ. 426
b. Το Υποκειμενικό ΧιούμορΣελ. 431
c. Το Τέλος της Ρομαντικής ΤέχνηςΣελ. 433
Τρίτο Μέρος  
Η ΠΟΙΗΣΗ  
ΕΙΣΑΓΩΓΗΣελ. 443
Πρώτο Κεφάλαιο  
ΤΟ ΠΟΙΗΤΙΚΟ ΕΡΓΟ ΤΕΧΝΗΣ ΣΕ ΑΝΤΙΘΕΣΗ ΠΡΟΣ ΤΟ ΠΕΖΟ  
1. Η Ποιητική και Πεζή ΑντίληψηΣελ. 454
a. Περιεχόμενο των Δύο ΑντιλήψεωνΣελ. 454
b. Η Διαφορά των Δύο ΑντιλήψεωνΣελ. 454
c. Μερικότητα (σ.μ. Κατανομή) της Ποιητικής ΘεώρησηςΣελ. 458
2. Το Ποιητικό και το Πεζό Έργο ΤέχνηςΣελ. 459
a. Το Ποιητικό Έργο Τέχνης ΓενικάΣελ. 460
b. Διαφορά Έναντι της Ιστοριογραφίας και της ΡητορικήςΣελ. 466
c. Το Ελεύθερο Ποιητικό Έργο ΤέχνηςΣελ. 472
3. Η Ποιητική ΥποκειμενικότηταΣελ. 475
Δεύτερο Κεφάλαιο  
Η ΠΟΙΗΤΙΚΗ ΕΚΦΡΑΣΗ  
1. Η Ποιητική ΠαράστασηΣελ. 479
a. Η Αρχετυπική Ποιητική ΠαράστασηΣελ. 479
b. Η Πεζή ΠαράστασηΣελ. 482
c. Η Προκαλούμενη από την Πρόζα Ποιητική ΠαράστασηΣελ. 482
2. Η Γλωσσική ΈκφρασηΣελ. 483
a. Η Ποιητική Γλώσσα ΓενικάΣελ. 484
b. Μέσα της Ποιητικής ΓλώσσαςΣελ. 484
c. Διαφορές στην Εφαρμογή των ΜέσωνΣελ. 485
d. Η ΣτιχοπλοκήΣελ. 487
e. Η Ρυθμική ΣτιχοπλοκήΣελ. 490
f. Η ΟμοιοκαταληξίαΣελ. 497
g. Σύνθεση Ρυθμικής Στιχοπλοκής και ΟμοιοκαταληξίαςΣελ. 504
Τρίτο Κεφάλαιο  
ΤΑ ΔΙΑΦΟΡΑ ΓΕΝΗ ΤΗΣ ΠΟΙΗΣΕΩΣ  
Ι. Η Επική ΠοίησηΣελ. 511
1. Γενικός Χαρακτήρας του ΕπικούΣελ. 511
a. Επιγράμματα, Γνωμικά και Διδακτικά ΠοιήματαΣελ. 511
b. Φιλοσοφικά Διδακτικά Ποιήματα, Κοσμογονίες και ΘεογονίεςΣελ. 513
c. Η Κύρια ΕποποιίαΣελ. 514
2. Ιδιαίτεροι Καθορισμοί του Κυρίως ΈπουςΣελ. 520
a. Η Επική Γενική Διαστρωμάτωση του ΚόσμουΣελ. 521
b. Η Ατομική Επική ΠράξηΣελ. 530
c. Το Έπος ως Ενωτική ΟλότηταΣελ. 543
3. Η Ιστορία Εξέλιξης της Επικής ΠοίησηςΣελ. 557
a. Το Ανατολίτικο ΈποςΣελ. 558
b. Το Κλασικό Έπος των Ελλήνων και ΡωμαίωνΣελ. 561
c. Το Ρομαντικό ΈποςΣελ. 562
ΙΙ. Η Λυρική ΠοίησηΣελ. 571
1. Γενικός Χαρακτήρας του ΛυρισμούΣελ. 573
a. Το Περιεχόμενο του Λυρικού Έργου ΤέχνηςΣελ. 573
b. Ο Τύπος του Λυρικού Έργου ΤέχνηςΣελ. 575
c. Επίπεδο της Μόρφωσης, από την οποία Απορρέει το ΈργοΣελ. 581
2. Ιδιαίτερες Όψεις της Λυρικής ΠοίησηςΣελ. 586
a. Ο Λυρικός ΠοιητήςΣελ. 587
b. Το Λυρικό Έργο ΤέχνηςΣελ. 589
c. Τα Είδη του Κυρίως ΛυρισμούΣελ. 595
3. Ιστορική Εξέλιξη του ΛυρισμούΣελ. 602
a. Ο Ανατολίτικος ΛυρισμόςΣελ. 603
b. Ο Λυρισμός των Ελλήνων και των ΡωμαίωνΣελ. 604
c. Ο Ρομαντικός ΛυρισμόςΣελ. 607
ΙΙΙ. Η Δραματική ΠοίησηΣελ. 610
1. Το Δράμα ως Ποιητικό Έργο ΤέχνηςΣελ. 611
a. Η Αρχή της Δραματικής ΠοίησηςΣελ. 611
b. Το Δραματικό Έργο ΤέχνηςΣελ. 616
c. Σχέση του Δραματικού Έργου Τέχνης προς το ΚοινόΣελ. 624
2. Η Εξωτερική Εκτέλεση του Δραματικού Έργου ΤέχνηςΣελ. 630
a. Η Ανάγνωση και Απαγγελία Δραματικών ΈργωνΣελ. 631
b. Η Τέχνη της ΗθοποιίαςΣελ. 634
c. Η πιο Ανεξάρτητη από την Ποίηση Θεατρική ΤέχνηΣελ. 637
3. Τα Είδη της Δραματικής Ποιήσεως και τα Ιστορικά τους ΣτάδιαΣελ. 640
a. Η Αρχή της Τραγωδίας, της Κωμωδίας και του Σατιρικού ΔράματοςΣελ. 640
b. Διαφορά της Αρχαίας και Σύγχρονης Δραματικής ΠοίησηςΣελ. 650
c. Η Συγκεκριμένη Ανάπτυξη της Δραματικής Ποιήσεως και των Ειδών τηςΣελ. 652
ΕΥΡΕΤΗΡΙΟ ΕΠΑΝΑΛΑΜΒΑΝΟΜΕΝΩΝ ΟΡΩΝ - ΚΛΕΙΔΙΩΝΣελ. 677
ΑΛΦΑΒΗΤΙΚΟ ΕΥΡΕΤΗΡΙΟΣελ. 679
Back to Top