ΗΘΙΚΗ ΚΑΙ ΕΓΚΛΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ

Δωρεάν μεταφορικά σε όλη την Ελλάδα για αγορές άνω των 30€
credit-card

Πληρώστε σε έως άτοκες δόσεις των /μήνα με πιστωτική κάρτα.

Σε απόθεμα

Τιμή: 26,00 €

Βιβλίο (έντυπο)   + 26,00 €

* Απαιτούμενα πεδία

Κωδικός Προϊόντος: 10515
Francoise Digneffe
Σαγκουνίδου Δασκαλάκη Η.
Φαρσεδάκης Ι.
  • Έκδοση: 2000
  • Βιβλιοδεσία: Εύκαμπτη
  • Σελίδες: 408
  • ISBN: 960-272-065-4
  • ISBN: 960-272-065-4
  • Black friday εκδόσεις: 30%
Το έργο αυτό ανήκει στη σειρά «Βιβλιοθήκη Εγκληματολογίας». Θέτοντας το αέναο ερώτημα της Φιλοσοφίας και των Κοινωνικών Επιστημών περί της αυτονομίας ή ετερονομίας της ηθικής συνείδησης, καθώς και της σχέσης της αντίληψης του «καλού» με την κοινωνική οργάνωση και την κοινωνικοποίηση, η συγγραφέας προβαίνει στην παράθεση των απόψεων ορισμένων από τους πιο βαθείς και έγκριτους θεωρητικούς των Κοινωνικών Επιστημών. Συνθέτοντας και συναιρώντας θέσεις και κατευθύνσεις αντιτιθέμενων προσεγγίσεων κατασκευάζει ένα θεωρητικό πρότυπο που οικοδομεί μία νέα ερμηνεία της εγκληματικής συμπεριφοράς, ορίζοντας το υποκείμενο ως κοινωνικό φορέα δράσης.
ΠΡΩΤΟ ΜΕΡΟΣ: Ετερονομία ή αυτονομία της ηθικής συνείδησης: Δύο κώδικες ερμηνείαςΣελ. 19
ΕισαγωγήΣελ. 19
Κεφάλαιο I. Η οπτική του DurkheimΣελ. 41
Ι. H γέννηση ενός σχεδίου ή η έμφυτη κλίση του E. DurkheimΣελ. 41
ΙΙ. Ηθική και κοινωνία: ο καταμερισμός της κοινωνικής εργασίαςΣελ. 47
ΙIΙ. Ηθική και υποκείμενο: η ηθική διαπαιδαγώγησηΣελ. 60
Α. Το πνεύμα πειθαρχίας και η ηθική του καθήκοντοςΣελ. 62
Β. Η προσκόλληση στην ομάδα και η ηθική του καλούΣελ. 65
Γ. Η κοινωνία ως πηγή και σκοπός της ηθικότηταςΣελ. 69
Δ. Το απεριόριστο των επιθυμιών και η "ανθρώπινη φύση"Σελ. 75
ΙV. Ο άνθρωπος και το ιερό. Οι στοιχειώδεις μορφές της θρησκευτικής ζωήςΣελ. 80
Α. Ο homo duplexΣελ. 84
Β. Το ιερό και το βέβηλοΣελ. 87
Γ. Ηθική συνείδηση και ανθρώπινος δυϊσμόςΣελ. 89
Δ. Ατομική συνείδηση και συλλογική συνείδησηΣελ. 92
V. ΣυμπεράσματαΣελ. 98
Κεφάλαιο IΙ. Η οπτική του PiagetΣελ. 105
Ι. O PiagetΣελ. 105
Α. Ζητήματα μεθόδουΣελ. 105
1. Το παιδί και οι κανόνες του παιχνιδιούΣελ. 106
2. Η μελέτη της ηθικής κρίσης: η μέθοδος του ΣωκράτηΣελ. 108
Β. Η ηθική εξέλιξη και η αίσθηση της αυτονομίαςΣελ. 112
1. Ο σεβασμόςΣελ. 113
2. Η παράσταση των ηθικών κανόνων. Οι στιγμές της εξέλιξηςΣελ. 115
α) Ο μονόπλευρος σεβασμός ή η δημιουργία του ιερού και απαραβίαστου χαρακτήρα του κανόνα. Ο ηθικός ρεαλισμόςΣελ. 116
β) Η υπακοή στον κανόνα ανεξάρτητα από τον σεβασμό προς τον ενήλικα. Η έναρξη της διαδικασίας αυτονόμησηςΣελ. 118
γ) Η κατάργηση του ιερού και απαραβίαστου χαρακτήρα του κανόνα. Το πέρασμα από τον μονόπλευρο σεβασμό στον αμοιβαίο σεβασμόΣελ. 120
Γ. Οι δύο πηγές της ηθικήςΣελ. 123
1. Σχέσεις "ισότητας"Σελ. 124
2. Οι ενυπάρχουσες επιταγές και οι θεσπισμένοι κανόνεςΣελ. 126
3. Η ηθική και το δίκαιοΣελ. 130
Δ. ΣυμπεράσματαΣελ. 133
ΙΙ. Οι πραγματοποιηθείσες έρευνες όσον αφορά την προέκταση της οπτικής του PiagetΣελ. 138
Α. Η κατά τον Kohlberg οπτική του PiagetΣελ. 139
1. Θεωρητική προσέγγισηΣελ. 139
2. Μεθοδολογική προσέγγισηΣελ. 144
Β. Εμπειρικές μελέτεςΣελ. 147
Γ. Δύο ορισμοί της ηθικήςΣελ. 153
1. Η ηθική της δικαιοσύνης και η ηθική της ευθύνηςΣελ. 153
2. Η οικουμενική ανάπτυξη της ηθικής κρίσης ή ο δομικός σχετικισμόςΣελ. 158
3. Η παρέμβαση του J. Habermas στην διαμάχη ανάμεσα στον Kohlberg και στην C. GilliganΣελ. 162
Δ. ΣυμπεράσματαΣελ. 171
Συμπεράσματα του πρώτου μέρουςΣελ. 175
ΔΕΥΤΕΡΟ ΜΕΡΟΣ: Προσεγγίσεις της εγκληματικότητας αντιμετωπιζόμενης ως τρόπου διαχείρισης της ζωής μαςΣελ. 184
ΕισαγωγήΣελ. 184
Κεφάλαιο III. O De Greeff και η κλινική ΕγκληματολογίαΣελ. 201
Ι. H κοινωνικοποίηση ή το ανθρώπινο δράμαΣελ. 201
Α. Η κοινωνικοποίηση ως αντίδοτο στην οδύνηΣελ. 203
Β. Η κοινωνικοποίηση, επίκεντρο του πολιτικού και του συναισθηματικούΣελ. 212
1. Πρόσωπο και κοινωνικοποίηση. Η διφορούμενη στάση του De Greeff απέναντι στην κοινωνικοποίησηΣελ. 213
2. Κοινωνικοποίηση και συναισθηματική δομήΣελ. 217
Γ. Τρόποι ενστικτώδους προσκόλλησης και κοινωνικοποίησηΣελ. 219
1. Η ομάδα των ενστίκτων συμπάθειαςΣελ. 220
2. Η ομάδα των ενστίκτων άμυναςΣελ. 222
Δ. Κοινωνικοποίηση και ηθική ζωήΣελ. 225
1. Ηθική ζωή και ένστικτα άμυναςΣελ. 228
2. Η ηθική ζωή και η μετουσίωση στις σχέσεις της με το βιολογικόΣελ. 230
ΙI. Η κλινική στάση, τα προϋποτιθέμενα της και τα αποτελέσματά τηςΣελ. 234
Α. Τα θεμελιώδη αξιώματα της κλινικής στάσηςΣελ. 235
Β. Η προσέγγιση του αποκλίνοντος βιώματοςΣελ. 241
1. Το βίωμα, το "εγώ", το συνειδητό και το ασυνείδητοΣελ. 243
2. Το βίωμα και η εγγραφή του μέσα στην διάρκεια. Η έννοια της διαδικασίαςΣελ. 251
ΙII. Συμπέρασμα. Η κλινική μέθοδος ως προσέγγιση της σημασίας της παράβασηςΣελ. 260
Κεφάλαιο IV. Η διαχείριση της ζωής μας και η σχέση με τους κανόνες δια μέσου της βιογραφικής προσέγγισηςΣελ. 269
Ι. H σχολή του Σικάγου: Η κοινωνική αποδιοργάνωσηΣελ. 269
ΙΙ. Οι Thomas και Znaniecki: ο καθορισμός της σημασίας των βιωμένων καταστάσεωνΣελ. 276
Α. Κοινωνιολογική έρευνα και σχέδιο κοινωνικής μεταρρύθμισηςΣελ. 276
Β. Κοινωνική οργάνωση, αξίες και στάσεις. Ένας ορισμένος τρόπος ορισμού του φορέα κοινωνικής δράσηςΣελ. 281
Γ. Κοινωνική αλλαγή και μετασχηματισμός των αξιώνΣελ. 286
Δ. Οι "ορισμοί της στάσης"Σελ. 289
Ε. Η βιογραφική αφήγηση ως μέσον πρόσβασης στους "ορισμούς της κατάστασης"Σελ. 292
ΙΙI. Η βιογραφική προσέγγιση στην εγκληματολογία. Η σημασία της σχέσης με τους κανόνεςΣελ. 297
Α. Η συμβολή του Shaw στην κατανόηση των εγκληματικών συμπεριφορώνΣελ. 297
1. Οι σημασίες της κλοπήςΣελ. 298
2. Συνθήκες ζωής και επεξεργασία του ηθικού κώδικαΣελ. 300
3. Ηθική κρίση και εγκληματική σταδιοδρομίαΣελ. 303
4. Κλινική στάση και βιογραφική προσέγγισηΣελ. 311
Β. Κοινωνιολογικο-κλινική έρευνα και βιογραφική μέθοδοςΣελ. 313
ΙV. Αφήγηση ζωής και σαφήνεια της ανθρώπινης δράσηςΣελ. 322
Α. Εξήγηση και κατανόησηΣελ. 323
Β. Αφήγηση ζωής, αλληλεπίδραση και εκπαίδευσηΣελ. 329
1. Η αφήγηση αντιμετωπισμένη ως πράξηΣελ. 329
2. Η αφήγηση ζωής ως πράξη εκπαίδευσηςΣελ. 332
α) Οι συνέπειες της αλληλεπιδρασιακής κατάστασηςΣελ. 333
β) Εκπαίδευση και διαχείριση της ζωής μαςΣελ. 339
V. ΣυμπέρασμαΣελ. 343
ΓΕΝΙΚΑ ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑΣελ. 347
Back to Top