Back to Top
ΗΘΟΛΟΓΙΚΟ ΠΡΟΤΥΠΟ ΚΑΙ ΕΓΚΛΗΜΑΤΟΛΟΓΙΑ
Κωδικός Προϊόντος:
10422
- Έκδοση: 1999
- Βιβλιοδεσία: Εύκαμπτη
- Σελίδες: 222
- ISBN: 960-272-048-4
- Black friday εκδόσεις: 30%
Το έργο αυτό ανήκει στη σειρά "Βιβλιοθήκη Εγκληματολογίας", που εκδίδεται υπό τη διεύθυνση του Ιάκωβου Φαρσεδάκη. Έχει μεταφραστεί από την Ηρώ Σαγκουνίδου - Δασκαλάκη και προλογίζεται τόσο από τον διευθυντή εκδόσεως όσο και από τον ίδιο τον συγγραφέα. Αποτελεί ένα σημαντικό σύγχρονο κείμενο εγκληματολογικού προβληματισμού, με την έκδοση του οποίου η Νομική Βιβλιοθήκη προσφέρει σε όλους όσοι ασχολούνται σοβαρά με τη σχετική προβληματική μια μεγάλη υπηρεσία. Η ουσία του βιβλίου αναφέρεται στην κοινωνική αντίδραση ενάντια στο έγκλημα. Το πρώτο κεφάλαιο αναφέρεται στη γνώση ως μία ωφελιμιστική ανάγνωση του πραγματικού, στο δεύτερο, τρίτο και τέταρτο κεφάλαιο εξετάζεται η έννοια του εγκλήματος ως τρόπος ερμηνείας, ως έκφραση της εξουσίας και ως κοινοτική προσπάθεια αποστασιοποίησης αντίστοιχα, ενώ το πέμπτο κεφάλαιο εξετάζει τους ηθικούς κανόνες και το διφορούμενο μιας αναφοράς στις αξίες. Ακολουθούν τα γενικά συμπεράσματα και αλφαβητικό ευρετήριο.
Κεφάλαιο Ι. Η γνώση, μια ωφελιμιστική ανάγνωση του πραγματικού | Σελ. 24 |
Α. Οι βιολογικές βάσεις ειδομένες μέσω της ηθολογίας | Σελ. 24 |
Β. Ο άνθρωπος: οι ενστικτώδεις τρόποι του σύνδεσης με τον κόσμο και οι τρόποι του γνώσης του κόσμου | Σελ. 34 |
Γ. Ιεράρχηση και τελετουργικά | Σελ. 42 |
Δ. Από την κοινωνία των ζώων στην ανθρώπινη κοινωνία. Η Κοινωνιο-βιολογία | Σελ. 53 |
Ε. Ο διφορούμενος χαρακτήρας των ανθρώπινων τελετουργικών. Φύση και πολιτισμική δομή | Σελ. 67 |
ΣΤ. Συμπεράσματα: η γνώση, διήθηση των χρήσιμων πληροφοριών; | Σελ. 76 |
Κεφάλαιο ΙΙ. Η έννοια του εγκλήματος ως τρόπος ερμηνείας | Σελ. 81 |
Α. Είναι δυνατός ένας "αντικειμενικός" ορισμός της εγκληματικότητας με αφετηρία την κοινωνική αντίδραση; | Σελ. 81 |
Β. Η συγκινησιακή αντίδραση της ομάδας, πρώτο τέχνασμα ή πρώτος τρόπος ερμηνείας | Σελ. 89 |
Γ. Μια πιο πολύπλοκη θεωρία: η απονομή και η θέση της όσον αφορά την γνώση του άλλου και του εαυτού μας | Σελ. 98 |
Δ. Η αναφορά στις αξίες ως επιχείρηση αναδόμησης | Σελ. 103 |
Κεφάλαιο ΙΙΙ. Η έννοια του εγκλήματος ως έκφραση της εξουσίας | Σελ. 118 |
Α. Το ποινικό σύστημα ανίκανο να απαλλαγεί από ένα διάβημα του τύπου "εξαναγκασμός-υποταγή" | Σελ. 118 |
Β. Το διπλό παιχνίδι του νόμου που συνδέεται με τον άνισο χαρακτήρα κάθε κοινωνικής σχέσης | Σελ. 127 |
Γ. Το έγκλημα, συμπεριφορά απομονωμένη από το πλαίσιό της | Σελ. 138 |
Kεφάλαιο ΙV. Η έννοια του εγκλήματος ως κοινοτική προσπάθεια αποστασιοποίησης | Σελ. 153 |
Α. Η δυνατότητα ταύτισης ή όχι με τον δράστη της πράξης, κριτήριο κατηγοριοποίησης | Σελ. 153 |
Β. Η παθολογικοποίηση: άλλο στάδιο της ανάληψης της ευθύνης για μια περίπτωση ή άλλη ανάγνωση | Σελ. 159 |
Γ. Συμπερασματικά: η κλινική εγκληματολογία και οι πιθανές επιλογές που τίθενται | Σελ. 167 |
Κεφάλαιο V. Οι ηθικοί κανόνες και το διφορούμενο μιας αναφοράς στις αξίες | Σελ. 176 |
Α. Οι αξίες, κινητήριος δύναμη μιας δυνατής υπέρβασης των δικαιωμάτων | Σελ. 176 |
Β. Η διαδικασία κοινωνικοποίησης χρησιμοποιόντας ορολογία ένταξης ή αναγνώρισης | Σελ. 184 |